domov
kontakt
Facebook
RSS
  • Vabimo vas...

    ... da nam pošljete svoj foto, video ali drug material, ki bi ga želeli deliti z drugimi. Odprti smo tudi za predloge, dopolnitve ali morebitne popravke. Kontaktirajte nas!

    Objavljeno: 04.02.2017
Strani:
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika



  • Nyepi - dan, ko se Bali izklopi

    Na Baliju se za 24ur ustavijo vse aktivnosti. Ljudje so cel dan doma v notranjih prostorih, ceste so povsem prazne. Zvečer ni luči, ni televizije, 24ur ni nobenega hrupa. Celo mednarodno letališče je ta dan zaprto. Deluje kot, da na Baliju ni ljudi.

    Objavljeno: 11.02.2018
  • Oman - osnovni nasveti

    Bolj je šlo potovanje k koncu, večja je bila želja, da bi se v to državo še vrnil. Želim si spoznati in videti še več. To je dežela, ki te lahko očara in da vedeti, da smo si ljudje kljub različnim kulturam tako blizu.

    Objavljeno: 28.01.2018
  • Fotokamere za »ekstremne« razmere / voda, prah, pesek, udarci...

    Kamere z zaščito niso samo ozko namenjene za fotografiranje v vodi. Uporabljamo jih lahko za vse namene. Le bolje se počutijo v za druge kamere preveč ekstremnih pogojih.

    Objavljeno: 22.06.2017
  • Tegallalang terasasta riževa polja (Bali - Indonezija)

    Kdor želi te riževe terase doživeti v polni meri, mora biti pri njih že pred osmo zjutraj. Meglice se začenjajo umikati prvih sončnim žarkom. Nizka svetloba da enkratne barve. Tisto pravo Bali zeleno.

    Objavljeno: 16.06.2017
Strani:

 

A A A

Glinščica / Rosandra - proga vseh svetih

Avtor:Marko Petrič

Še en čudovit septembrski vikend in še ena kolesarska tura po opuščeni železniški progi. Tokrat je šlo za pot od Hrpelj (Kozina) do Trsta, nad čudovito dolino Glinščice (ital. Rosandra). Ker je železnica povezovala kraje Sant'Andrea (Trst), Sant'Anna (Sveta Ana), San Giuseppe (Ricmanje), Sant'Antonio Mocco (Boršt), Sant'Elia (Draga) so jo domačini poimenovali za Progo vseh svetih.

Leta 1841 so Avstrijci zasnovali Südbahn, železniško povezavo z Benetkami, Trstom in Istro preko Ljubljane. Prvi del je že leta 1857 dosegel Benetke, medtem ko je bil drugi del, iz Divače do Pulja, dokončan šele leta 1876. Za uresničenje mreže je manjkala samo hitra povezava med Istro in Trstom, to je odcep pri Hrpeljah in kratka proga skozi dolino Glinščice do mesta. Gradnja te proge, samo 19.6 km dolge, pa ni bila tako enostavna, predvsem zaradi kraških tal, po katerih je potekala. Odsek je začel delovati leta 1887, a zaradi zgodovinskih dogodkov tega obdobja ni nikoli dosegel tistega pomena, ki so mu ga bili pripisovali pri načrtovanju. Namesto tovornega prometa se je na tej progi odvijal zelo živahen potniški promet med vzhodnim Krasom, Istro in Trstom. Po drugi svetovni vojni so nekaj časa vlaki vozili iz mesta do Drage (pod Kozino), ki je bila zadnja postaja pred mejo. Ob koncu leta 1958 je bila proga ukinjena in leta 1966 so bile tračnice odstranjene. Vir

Del proge, ki poteka po slovenski strani je zaraščen in slabo vzdrževan.

Ena izmed opustelih čuvajnic.

Ob vročih poletnih dneh je verjetno prijetno (če ni še bolj zaraščeno).

Takoj za mejo se razmere zelo izboljšajo...

... in tudi promet se bistveno poveča.

Relativno majhna oddaljenost od Trsta, dobro urejena in slikovita proga pritegne mnogo različnih rekreativcev.

Proga hitro postaja vse bolj raznolika.

Dolina in okoliški hribi so prepredeni s pohodniškimi stezami.

Poti po dolini Glinščice

Cerkev Sv. Marije in božje poti, ki vodijo do nje.

Legenda pravi, da jo je dal sezidati Karel Veliki, ker je hotel biti tu pokopan. Prvi zgodovinski podatki segajo v leto 1330, ko je bil v Trstu ustanovljen red bratov Najsvetejšega Zakramenta, ki so znani kot Battuti (= Pretepeni). Ustanovna listina predvideva med drugim tudi pokoro za preklinjanje: grešnik je moral bos romati k tej cerkvici, ki stoji 12 km od samostana. Leta 1647 so jo obnovili in razširili, a od tega nam ostaja samo letnica nad glavno kamnito gredo, saj je bila v naslednjih dveh stoletjih malone pozabljena. Zaradi oddaljenosti od vsakega zaselka je bila tudi izpostavljena vandalom. Šele v zadnjih desetletjih so cerkvico obnovile privatne organizacije, ki so tudi obudile stare običaje romanja in procesij skozi dolino. Vir

Pogled na del Trsta in Tržaški zaliv.

Kaj naj rečem - proga je res slikovita.

Edina ravnina, kjer je bila nekoč postaja v Borštu, drugače pa vseskozi klanec (postaja v Trstu 2,6 mnm, postaja v Hrpeljah 490,7 mnm).

Osvetljeni predor Ricmanje (224m).

Kmalu za viaduktom nekdanjo železniško progo preseka avtomobilska štiripasovnica, nadaljevanje do Trsta pa poteka po asfaltirani kolesarski poti.

Naravni deželni rezervat doline Glinščice


Potek proge v Google Earth in višinski profil.

Če pot začnemo v Sloveniji je najboljše izhodišče bencinska črpalka z okoliškimi parkirišči v Kozini (45°36'27.90"S in  13°56'7.89"V)

Komentarji